Busskortshelvete!!

Åhh jag blir så arg varje gång jag tänker på det där jävla busskortet!! Hur kan det vara så satans dyrt att åka kommunalt. Och så vill dom att man ska åka kommunalt och tänka på miljön, tjopyttsan! Ska hela min lön gå åt till en fattig papperslapp? Anledningen till att man åker och jobbar är för att man ska kunna köpa ett busskort som kan ta en dit.. När man fyllde 20 blev det helt plötsligt 800 kr dyrare och förkortades med 3 månader. TADA!!! Åhh vad less jag blir. Jag gjorde en fuling och köpte ett för reducerat pris, men om jag skulle åka fast så är det kört. Haha. Vene vad det kan kosta då men jag lär få lägga alla mina födelsedags pengar på den skiten i allafall. Matt!! 


Kommentarer
Postat av: Alina

kostar 1200. men du kan ju alltid säga att du inte har leg med dig, eller bara vägra visa det - de har inte laglig rätt att tvinga dig och det värsta de kan göra är att kasta av dig från bussen (och så får du vänta på nästa, men lätt värt för att spara den där boten) ;)

2011-01-15 @ 06:03:10
URL: http://lifebyalina.blogg.se/
Postat av: Saga

Jo det har jag redan planerat, men om det inte slutar där då. Dom kanske frågar efter personnummer eller liknande, vad gör man då liksom. ljuger? ahaha. då lär ju allt bara bli än värre. jag får väl löpa gärnet antar jag:D

2011-01-16 @ 01:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0