Nationaldagen!<3

Fanfar!! Nationaldagen idag!! Fy fan vad bra:) Älskar denna dag, den är sjukt viktig. Som många som läser denna blogg nog redan vet så är jag ett stort fan av mitt eget land, älskar det in i döden:) Ungefär så skulle jag vilja uttrycka det, haha;) Måste bara säga till er som tycker att nationaldagen är onödig, att det inte finns något att fira och till er som anser att sverige inte har någon kultur, det är otroligt osmart sagt och otroligt fel. Sånna saker har man ju hört folk säga och jag blir lika förvånad varje gång och arg..! De som kläcker ur sig sån smörja kan inte ha mycket till brain..:) Min fråga till er är, vet ni ens vad en kultur är? Det är så man börjar undra om folk på riktigt inte vet vad ordet betyder. Jag kan ge er en kort förklaring, bara så vi reder ut detta missförstånd en gång för alla:) Kultur handlar om sociala levnadsmönster, alltså sättet att leva på. Det handlar om gemensamma moraliska värderingar, normer, språk, seder, klädsel, konst, värderingar mm. ALLA länder har en kultur även Sverige! Nu är skolfröken Saga färdig med sin lektion, haha. Så nog om det. Sverige är ett land värdigt att firas och det ska göras idag!:D Själv ska jag träna lite snabbt och sen ska jag ut och steka i solen, underbart!

Älskar dig Sverige, hyllar dig med låten här nedan. Lyssna och njut mina damer och herrar!

Peace - kärlek och respekt!<3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0